.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چگونه سرعت اجراي برنامه‌ها در ويندوز XP را افزايش دهيم؟

مسلم عزتي - کارشناس مهندسي نرم‌افزار، درباره چگونگي افزايش سرعت اجراي برنامه‌ها در ويندوز XP ، اظهار كرد: هر برنامه‌اي براي اجرا به حافظه (منظور، حافظه اصلي RAM و در اختيار داشتن CPU است) نياز دارد.

وي ادامه داد: سيستم عامل XP يک سيستم عامل چند برنامگي مبتني بر تقسيم زمان CPU بين برنامه‌ها بوده که بديهي است هر چه تعداد برنامه‌ها در RAM کم باشد زمان اختصاصي براي هر برنامه بيش‌تر مي‌شود و برنامه‌ها زودتر به اتمام مي‌رسند.

عزتي تصريح کرد: هدف ما براي افزايش سرعت اجراي برنامه‌ها در ويندوز XP، کم کردن مقدار برنامه‌هاي غيرضروري در RAM است، به طوري که بتوان سرعت اجراي برنامه‌ها را افزايش داده و در عين حال کارايي XP را حفظ کرد که سيستم عامل XP به طور خودکار امکاناتي را براي اين منظور فراهم کرده است.

اين کارشناس تصريح كرد: براي انجام اين کار برروي My Computer کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب مي‌کنيم و در صفحه ظاهر شده برروي برگه Advanced کليک کرده و در قسمت Performance برروي دکمه Settings کليک مي‌كنيم كه صفحه‌اي با نام Performance Options باز مي‌شود که در آن برروي Adjust for best Performance کليک مي‌کنيم، البته مي‌توانيم به‌صورت دلخواه برنامه‌ها را با تيک زدن اضافه يا حذف، سپس OK را کليک کرد.

وي ادامه داد: با انجام اين اقدام خواهيد ديد که محيط کاري زيبايي نداريد ولي سرعت آن به مراتب بيش‌تر از قبل است اما باز هم مي‌توان به‌صورت افراطي برنامه‌هاي ديگري را که خودمان چه به‌صورت ناخواسته و چه خواسته نصب کرده‌ايم و آن برنامه‌ها در زمان شروع ويندوز بي‌دليل خود را در حافظه بار مي‌کنند و از سرعت سيستم مي‌کاهند، حذف کنيم.

عزتي گفت: براي انجام اين کار Run را اجرا کرده و در آن msconfig را تايپ و اجرا مي‌کنيم؛ در صفحه ظاهر شده بر روي برگه Startup کليک کرده و اسم برنامه‌هايي که نمي‌خواهيم اجرا شوند را با برداشتن تيک کنار آن‌ها، حذف مي‌کنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند ساروي 7 مهر 1389
با سلام خدمت دوستان عزيز
بهتر است بدانيم كه در بخش Performance ما برنامه قابل اجرايي را غير فعال نمي كنيم بلكه ويندوز را طوري تنظيم مي كنيم كه براي نشان دادن پنجره هاي مختلف از تركيب رنگ بالا استفاده نكند و به همين دليل افزايش سرعت داريم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.